Törőcsik Mária

Fogyasztói magatartás

Insight, trendek, vásárlók


A fiatalok életstílusa

A fiatalok életstílusát vizsgálva egyértelműen kirajzolódó kép az, hogy egy adott ország átlagos életstíluscsoportjainak arányait jelentős mértékben átstrukturáló százalékos megoszlású csoportokat találunk a fiatalokra való koncentrálás esetén. Vagyis igaz az, hogy a fiatal generáció életstílusa jelentősen különbözik az életívszakaszok más stációjában található idősebbek életstílusától. Az, hogy érdemes külön fiatal életstílus-vizsgálatokat végezni, azzal is alátámasztható, hogy egyre nagyobb társadalmi csoportról gondolkodunk ekkor, hiszen a mai 15 évesek már nem gyerek jegyeket, hanem sokkal inkább fiatalok életstílusához közelítő elemeket mutatnak, valamint igaz az is, hogy egyre hosszabb időt töltenek a mai huszonévesek is ifjúság státusban, amit a munka, az önálló pénzkereset jellemzővé válása zár le. Összességében tehát egyre komolyabb arányú az úgynevezett iskolai ifjúsági korszak (Zinnecker, 1991). Ez a korszak váltja a valamikori átmeneti ifjúsági korszakot, ami nagyon határozottan egy szakma megszerzésének idejét jelentette, és ami a minél hamarabbi munkavállalással, majd család- és gyerekvállalással folytatódott. Az iskolai ifjúsági korszak megteremti azt az életszakaszt, amelyben a fiatalok nincsenek kereső tevékenységre kényszerítve, a társadalom felmenti őket a számon kérhető hozzájárulások alól, teret hagy a szabadidőnek, a személyes törekvések kifejeződésének. Miután ez a korszak alsó és felső határát tekintve is bővülő, ezért nem véletlen, hogy egyre markánsabb önálló ifjúsági kultúra alakul ki. Ha ez a korszak – mint látjuk – a szabadidővel való kapcsolat specialitásán alapul, akkor a szabadidő-, kultúra-, kreatív ipar őket tekinti elsődleges célcsoportnak. A fiatalok tehát önálló fogyasztói státust nyertek, egyre korábban és egyre hosszabb ideig válnak a szabadidőipar fogyasztóivá.

Fogyasztói magatartás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 737 1

Eladni olyan egyszerű!

Megnézed, merre megy a világ, pontosan kiválasztod a fogyasztóidat, majd felméred, mire vágynak a legjobban. És kész!

Már csak a terméket vagy a szolgáltatást kell hozzá csiszolnod.

Pont így csinálod? És hihetetlenül sikeres vagy? Akkor neked semmi szükséged erre a könyvre.

Mindenki más azonnal vegye a kezébe! Mert megtudja, hogyan működnek a trendek, kap tervezési modelleket és a mai magyar vásárlók szokásairól egy szuper pontos térképet, innovatív szegmensekkel.

Sőt, végre valaki részletesen leírta, mi a consumer insight!

Gábor Iván

Café Communications

Hivatkozás: https://mersz.hu/torocsik-fogyasztoi-magatartas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave