Blahó András, Czakó Erzsébet, Poór József (szerk.)

Nemzetközi menedzsment


A készletek jelentősége és költségkihatásai

A nemzetközi termelési–logisztikai folyamatok legkritikusabb tényezője napjainkban a készlet. Ez vált a legfontosabb költségtényezővé, és a vevőkiszolgálást illetően szintén ez ma a kritikus pont. Természetesen tisztában kell lennünk a szállítás, a csomagolás és a raktározás vagy a beszerzés fontosságával is. Nemzetközi termelés esetén például megnőnek a szállítási útvonalak. (A joghurtos pohár például 4000 km-t utazik, mire hozzánk ér.) A Sanghaj–Le Havre–Budapest távolság mintegy 16 000 km, amelynek leküzdése szállítási költségeket indukál. Mégsem ez a szállítási költség az első számú gondunk, hanem az a negyven nap, amelyet a konténerben lévő termék a hajón/kikötőben/kamionon eltölt. A negyven nap alatt ugyanis milliárdos összeget kötöttünk le az áruban, ami ráadásul kockázatokat is hordoz magában (fizikai sérülés, erkölcsi elavulás stb.). Fejezetünk terjedelmi korlátai azonban nem teszik lehetővé, hogy részletesen beszéljünk a raktározási és a fuvarozási szolgáltatók problematikájáról.

Nemzetközi menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 754 8

Ahogy azt a Joint Venture Szövetség tagsága is jól példázza, reprezentálja, manapság elengedhetetlen, hogy egy adott ország piacain a nemzetközi és a helyi vállalatok együtt, egymás mellett, egymást támogatva és egymással szövetségben működjenek. Stabil gazdaság és gazdasági növekedés nem létezhet helyi vállalkozások nélkül, ugyanakkor a határokon átívelő nemzetközi nagyvállalatok szerepe is kiemelkedő. A Joint Venture Szövetség folyamatosan dolgozik azon, hogy a Magyarországon működő vállalatok halmaza minél hatékonyabban működjön, hogy mérettől, nemzetiségtől vagy tevékenységtől függetlenül tudja érvényesíteni érdekeit, és minél aktívabban kommunikáljon egymással. Éppen ezért üdvözöl minden olyan kezdeményezést, így eme könyvet is, amely azért jött létre, hogy segítse az üzleti élet szereplőit, segítse a cégvezetőket és a munkavállalókat egyaránt, valamint irányt mutasson abban, hogyan lehet 2015-ben a leghatékonyabb eredményeket elérni.

Szendrey Silvia, ügyvezető igazgató, Joint Venture Szövetség

A Nemzetközi menedzsment méltán tart érdeklődésre számot mind a versenyszféra vállalati felsővezetőinek, mind az üzleti tanácsadóknak, mind a menedzsment tudománnyal különböző szinteken foglalkozó szakembereknek, akik szakmai igényességgel, földrajzi és időbeli áttekintéssel szeretnének tájékozódni a nemzetközi menedzsment kultúrájának és gyakorlatának alakulásáról. Különösen ajánlom a nemzetközi vállalatokban dolgozó HR vezetőknek és szakembereknek: a vállalati funkciók részletes elemzése és az értékes esettanulmányok segítségükre lehetnek a ma már tőlük elvárt business partneri szerepnek való megfeleléshez.

Dr. Szemerédi Katalin, humánerőforrás igazgató, Egis Gyógyszergyár Zrt.

Egy közepes méretű, hazai tulajdonú, magát nemzetközivé kinőni szándékozó vagy már nemzetközi piacokon működő cégnek számos kihívással kell szembenéznie. Sok - a Csaba Metálhoz hasonló - vállalat vezetői csapata haszonnal forgathat egy olyan könyvet, amely a nemzetközi menedzsment elvi és pragmatikus megoldásairól ad áttekintést. Ha egyedülálló receptet nem is találunk kihívásainkra a könyvben, a tárgyalt esetekkel együtt ötleteket, fogódzókat és muníciót kaphatunk arra, hogy nemzetközi eredményességünket tovább növelhessük. Ennek érdekében érdemel figyelmet és válhat hasznossá ez a munka vállalati vezetők körében is.

Dobrocsi Nándor, pénzügyi igazgató, Csaba Metál Zrt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/blaho-czako-poor-nemzetkozi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave