Fehér Katalin

Digitalizáció és új média

Trendek, stratégiák, illusztrációk


Augmentáció

Az augmentált valóság (Augmented Reality=AR) klasszikus megfogalmazásban a reális és a virtuális valóság elemeinek összekapcsolása interaktív rétegekkel azonos időben, illetve 3D megoldásokkal (Azuma, 1997). Az ember-gép kapcsolatban olyan számítógépes információkkal fedi le a valós környezeteket, melyek kiemelnek, hangsúlyoznak kapcsolódó elemeket (Ong–Nee, 2013). Tovább finomítva a definíciót a valós környezet és a digitális információk találkoznak interaktív szöveges, grafikus, audio és audiovizuális eszközök segítségével, kiterjesztve az emberi érzékelést. Craig (2013) megközelítésében a hangsúly az aktív részvételi környezeten van, ami elkötelez és bevon, ami érzékelést és tapasztalatot közvetít. Lerövidítve a valós elemek különböztetik meg az augmentált valóságokat a virtuális valóságoktól.

Digitalizáció és új média

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 743 2

Mintha mindent megírt volna a szerző a digitális médiáról és az azzal érkezett új társadalomról. Ahogy látom, mindent meg is írt, vagy ha nem, én nem jöttem rá, mi az. Hihetetlenül szórakoztató, nagyon jól demonstráló, érdekes példákkal alátámasztott magyarázatok, amiket élmény olvasni. Intellektuálisan izgató könyv!

Heal Edina igazgató, Google Magyarország A kötet alapmű a digitális trendek áttekintéséhez és megértéséhez. Egyszerre ad muníciót több szakmának - az IT-tól a marketingig, az üzleti döntéshozástól a felsőoktatás-kutatásig és a művészetig. A szerző átfogó nemzetközi tapasztalatát kamatoztatja példáival és illusztrációival. Az olvasó végül egy hosszabb távon érvényes kötet birtokosa lehet a gyorsan változó trendek világában.

Hivatkozás: https://mersz.hu/feher-digitalizacio-es-uj-media//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave