Bernschütz Mária, Deés Szilvia, Kenéz András (szerk.)

Marketing esettanulmányok

Kihívások és megoldások a magyar piacon


Szerkesztők

Bernschütz Mária (jobbról) az Általános Vállalkozási Főiskola és a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Marketing mesterszakának elvégzése után, 2002-ben felvételizett az ELTE BTK Média és kommunikáció szakára, ahol 2007-ben államvizsgázott. Bölcsészdiplomájának témája a feliratos filmekkel kapcsolatos attitűdök felmérése, amely kutatási eredményeit nemcsak hazai, hanem nemzetközi periodikákban is publikálta. Erasmus-ösztöndíjjal – többek között – Helsinkiben, Milánóban és Párizsban kutatott és oktatott. 2009-ben elnyerte a „Best early researcher” díjat Koppenhágában (közösségi médiával kapcsolatos kutatás, COST298). Marketingkommunikációval, illetve médiaelmélettel kapcsolatos tantárgyakat oktat, ezekben a témakörökben kutatásokat is vezet. Jelenleg a tinédzserek médiatartalom-előállítás motivációit kutatja a Kitchen Budapest megbízásából. Doktori témája az integrált marketingkommunikáció volt, fokozatát 2012-ben szerezte meg a Budapesti Corvinus Egyetemen. Doktori kutatási témáját több szakmai folyóiratban is publikálja, illetve 2010-ben az Edutus Főiskolán felkérték, hogy alakítsa ki ezt a tantárgyat a mesterképzés számára. Az oktatás mellett kutatási és tanácsadási projektekben vesz részt, leginkább kisvállalkozói megkeresésre (többek közt Predex Kft., Coaching Team). Marketingasszisztensi munkát végzett a Grand Hotel Hungária, és a Zöld Pardon szórakozóhely számára. Újságíróként több évig publikált a főiskola (XXI Ikszikszí), illetve az egyetem lapjában (Közgazdász). 2010 óta tehetséggondozással is foglalkozik, megalapította és koordinálja a MarketIntelligence csoportot és a hozzá tartozó professzionális blogoldalt is: marketintelligence.blog.hu. Többször ért el helyezést csapataival diákversenyeken, emellett hallgatói a tudományos diákköri versenyen is jól szerepelnek. 2012 óta országos üzleti konferenciákon meghívott előadó, illetve szakmai beszélgetések moderátora. Jelenleg az Edutus Főiskola Kereskedelem és Marketing Tanszékének vezetője, főiskolai docense.

Marketing esettanulmányok

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 753 1

Egy esettanulmány-kötet megjelenésének sokan örülünk. Elsősorban mi, oktatók, hiszen az egyre szélesedő profilú, többszintű marketingoktatás nem képzelhető el a gyakorlati alkalmazásra történő felkészítés nélkül, s a saját tapasztalatokat kiegészítő minden új szituáció, problémaelemzés színesíti, bővíti tudásunkat. Ezen összeállítás nemcsak a tematikussága, az esetek strukturált bemutatása, részletes feldolgozása miatt érdemel elismerést, hanem a hozzá kapcsolt online felület miatt is, amelyen a kiegészítő tartalmak, a megoldási segédletek és a felhasználó oktatók közötti tapasztalatcsere lehetősége is újszerű, hasznos kezdeményezés. Az esetek életszerű kibontása, információtartalma, a megfogalmazott problémák és tanulságok - véleményem szerint - az adott vagy hasonló területeken dolgozó gyakorló szakemberek számára is hasznos impulzusokkal szolgálhatnak.

Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Különösen elismerésre méltó, hogy nemcsak a tematikát illetően változatos a kötet, hanem a szerkesztők és a szerzők igyekezete jól láthatóan arra is irányult, hogy a tanulás különféle szintjein lévők se jöhessenek zavarba: mindenki a maga ismeretszintjén oldhasson meg marketingproblémákat. Könnyű szívvel ajánlhatom tehát ezt a könyvet minden rendű és rangú marketingtanulónak és marketingoktatónak. Az előző csoport is megtalálja a számára leginkább megfelelő szintet, az utóbbi csoport tagjai pedig valóban széles tematikából válogathatnak, így is javítva saját munkájuk színvonalát.

Fojtik János tanszékvezető

Pécsi Tudományegyetem KTK GTI Marketing tanszék

Régóta hiányzott már ez a könyv a marketingoktatásból! A szerzők nagy érdeme, hogy nemcsak aktuális, hanem kifejezetten magyarországi példákkal szolgálnak. A HVG, a MÁV-Start, az Országos Mentőszolgálat vagy éppen a Tokaj Kereskedőház és a többi eset garanciát jelent, hogy az olvasó izgalmas és inspiráló marketingkihívásokkal találkozik. Az egységes szerkezetű esettanulmányokban nem a levegőben lóg a gyakorlat, hanem összekapcsolódik a releváns elméletekkel. Igazi interaktív könyv: az esetek feldolgozásában kérdések segítenek az olvasónak, akinek gondolkodnia, számolnia és érvelnie kell - egyedül és csapatban is. Ajánlom minden marketinget tanulónak és marketinget oktatónak, valamint mindazoknak, akiknek szervezete piaci kihívásokkal küzd.

Papp-Váry Árpád intézetvezető

Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/bernschutz-dees-kenez-marketing-esettanulmanyok//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave