Bernschütz Mária, Deés Szilvia, Kenéz András (szerk.)

Marketing esettanulmányok

Kihívások és megoldások a magyar piacon


A piac fragmentálódása, széttöredezése

Egy tokaji borral kapcsolatos primer kutatás egyik fontos megállapítása az volt, hogy „a tokaji borok vásárlásának 90%-a kiemelt, különleges helyzetekhez kapcsolódó, egyedi jellegű vásárlási döntés”. Ez a tény nemcsak a tokaji bor különlegességéből fakad, hanem abból a tényből, hogy más a vásárlók értékrendje (egyik az ízre, másik az imázsra, a harmadik az árra helyezi a hangsúlyt), más-más információkkal rendelkeznek, és mások a vásárlási indítékok és helyzetek is. „Egy vállalat sem lehet sikeres, ha termékei és kínálata túlságosan hasonlít más termékekre és ajánlatokra. Ezért elengedhetetlen, hogy a vállalatok megfelelő módon pozicionálják és differenciálják magukat és márkáikat. A stratégiai márkamenedzsment-folyamatban nagyon fontos, hogy minden vállalat és kínálat sajátos ’nagy ötletet’ sugalljon a célpiac szereplőinek.” (Kotler, 2006) Az információs társadalomban a termék- és márkahűség amúgy is háttérbe szorul az új megismerésére vágyó „trendiség” és „egyediség” mögött. A XXI. század új fogyasztói individualizálódnak, egyedi értékrendet képviselnek. Ehhez viszont folyamatosan új információkra van szükségük. Az információk csöpögtetésének platformja a világháló, és alapja az a kapcsolat, amely a fogyasztó és a márka között kialakul. E kapcsolatok szövevénye azután a „hálózat”, aminek következménye az új marketingstratégiák egyik megjelenési formája, a „hálózati marketing”.

Marketing esettanulmányok

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 753 1

Egy esettanulmány-kötet megjelenésének sokan örülünk. Elsősorban mi, oktatók, hiszen az egyre szélesedő profilú, többszintű marketingoktatás nem képzelhető el a gyakorlati alkalmazásra történő felkészítés nélkül, s a saját tapasztalatokat kiegészítő minden új szituáció, problémaelemzés színesíti, bővíti tudásunkat. Ezen összeállítás nemcsak a tematikussága, az esetek strukturált bemutatása, részletes feldolgozása miatt érdemel elismerést, hanem a hozzá kapcsolt online felület miatt is, amelyen a kiegészítő tartalmak, a megoldási segédletek és a felhasználó oktatók közötti tapasztalatcsere lehetősége is újszerű, hasznos kezdeményezés. Az esetek életszerű kibontása, információtartalma, a megfogalmazott problémák és tanulságok - véleményem szerint - az adott vagy hasonló területeken dolgozó gyakorló szakemberek számára is hasznos impulzusokkal szolgálhatnak.

Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Különösen elismerésre méltó, hogy nemcsak a tematikát illetően változatos a kötet, hanem a szerkesztők és a szerzők igyekezete jól láthatóan arra is irányult, hogy a tanulás különféle szintjein lévők se jöhessenek zavarba: mindenki a maga ismeretszintjén oldhasson meg marketingproblémákat. Könnyű szívvel ajánlhatom tehát ezt a könyvet minden rendű és rangú marketingtanulónak és marketingoktatónak. Az előző csoport is megtalálja a számára leginkább megfelelő szintet, az utóbbi csoport tagjai pedig valóban széles tematikából válogathatnak, így is javítva saját munkájuk színvonalát.

Fojtik János tanszékvezető

Pécsi Tudományegyetem KTK GTI Marketing tanszék

Régóta hiányzott már ez a könyv a marketingoktatásból! A szerzők nagy érdeme, hogy nemcsak aktuális, hanem kifejezetten magyarországi példákkal szolgálnak. A HVG, a MÁV-Start, az Országos Mentőszolgálat vagy éppen a Tokaj Kereskedőház és a többi eset garanciát jelent, hogy az olvasó izgalmas és inspiráló marketingkihívásokkal találkozik. Az egységes szerkezetű esettanulmányokban nem a levegőben lóg a gyakorlat, hanem összekapcsolódik a releváns elméletekkel. Igazi interaktív könyv: az esetek feldolgozásában kérdések segítenek az olvasónak, akinek gondolkodnia, számolnia és érvelnie kell - egyedül és csapatban is. Ajánlom minden marketinget tanulónak és marketinget oktatónak, valamint mindazoknak, akiknek szervezete piaci kihívásokkal küzd.

Papp-Váry Árpád intézetvezető

Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/bernschutz-dees-kenez-marketing-esettanulmanyok//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave