Rekettye Gábor, Tóth Tamás, Malota Erzsébet

Nemzetközi marketing


Végfogyasztói piacokon zajló e-marketing (B2C, C2B, C2C)

A klasszikus végfogyasztói piacokon (B2C) a klasszikus vásárlási hely kiegészítő helyszínének nyújtásán túl az e-marketing sokféle, jelentős előnyt jelenthet. Az eladó vállalatok olyan eljárásokat alakíthatnak ki, amelyek hatékonyabbá teszik az értékesítést. Az internetes platform ezáltal új piacokat képes teremteni olyan lehetőségek mellett, mint az idő-, költség- és energiamegtakarítás, valamint a gazdagabb választási lehetőségek. A fizikai kiskereskedelmi egységek kiegészülhetnek az internetes boltok kínálatával, így erősítve egymást a megnövelt minőségű szolgáltatáscsomag elérése érdekében. Különféle marketingeszközök segíthetnek ebben (Hollensen, 2004). Ilyen eszköz lehet a keresztpromóció, melynek keretében a két platformon egymást segítő marketingkommunikációs üzenetek növelhetik a közös értékesítés hatékonyságát. Egy szolgáltatás weboldala hírt adhat bármilyen fizikai eseményről, ezzel segítve az offline bolt forgalmának növekedését. Közös szolgáltatásnyújtás révén lehet potenciális vásárlókat irányítani a fizikai bolthálózat felé, míg a kiegészítő szolgáltatások (pl. szerviz, garancia-ügyintézés) elvégzése a webalapú kiszolgálóra hárul.

Nemzetközi marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 740 1

Örömmel ajánlom Rekettye Gábor, Tóth Tamás és Malota Erzsébet könyvét minden olyan olvasónak, akit érdekel a marketing és annak nemzetközi vetülete. Nekem, aki japán vagyok, de Budapesten élek és dolgozom, természetes, hogy ismerjem a nemzetközi környezetet, a kultúrák, az üzleti-, és marketingszokások közötti különbségeket. Ezt a nemzetközi affinitást azonban nem is olyan könnyű megszerezni. A szerzők könyve sokat segíthet az olvasónak abban, hogy részletes és friss képet kapjon a nemzetközi gazdaságban végbemenő folyamatokról, valamint az azokhoz való marketingalkalmazkodás feltételeiről és eszközeiről. Rekettye Gábor öt évet élt és dolgozott Japánban, éppen ezért otthonosan mozog az ázsiai, távol-keleti környezetben is. Ez, valamint az ő és szerzőtársainak kutatói, szerzői múltja garancia arra, hogy az olvasók értékes könyvet vehessenek kezükbe.

Morita Tsuneo

a Tateyama R & D Europe Ltd. vezérigazgatója,

volt egyetemi tanár, Hosei Egyetem, Tokió

A nemzetközi marketing tudományos igényű bemutatását szolgálja Rekettye Gábor, Tóth Tamás és Malota Erzsébet nagyszerűen szerkesztett, hiánypótló műve. A könyvben közreadott ismeretanyag nagymértékben hozzájárulhat a nyitott, exportorientált magyar gazdaság válság utáni felemelkedéséhez, fejlesztéséhez. Rekettye Gábor rendkívül körültekintően foglalkozik azokkal a nemzetközi kritériumokkal, amelyekre – bár csekély a ráhatásunk –, de ismeretük és hozzájuk való alkalmazkodásunk elősegíti marketing-döntéseink előkészítését és sikeres végrehajtását.

Nagy értéke a könyvnek a kulturális jellemzők és különbözőségek, valamint a marketingkommunikációs eszközök interkulturális szempontú bemutatása Malota Erzsébet és Tóth Tamás tollából, hisz a fogyasztói szokások és a kommunikáció elemzése nélkül nem juthatunk közel a fogyasztók eszéhez és szívéhez. Ehhez járul hozzá napjaink új digitális eszköztárának ismertetése is, Csordás Tamás és Gáti Mirkó által.

Az exportőr vállalatok tudatos piaci tevékenységéhez ad nélkülözhetetlen támpontokat Rekettye Gábor a külpiacra való kilépés formáinak és a nemzetközi marketing eszköztárának bemutatásával, alapos elemzésével, tanulságos példákkal és esetekkel alátámasztva.

Jó szívvel ajánlom a könyvet minden gazdasági szakembernek, kutatónak és egyetemi hallgatónak.

Sugár András

a Máltai Köztársaság tiszteletbeli konzulja

a Westel, a T-Mobile volt vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-toth-malota-nemzetkozi-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave