Rekettye Gábor, Törőcsik Mária, Hetesi Erzsébet

Bevezetés a marketingbe


AZ ÚJTERMÉKEK FOGALMA

A marketing – és általában a menedzsmentgyakorlat – egyik legfontosabb területe az újtermékek piaci bevezetése. Az újtermékekkel foglalkozó elmélet áttekintése arról tanúskodik, hogy hosszú ideig nem alakult ki egységes álláspont az „újtermék” fogalom tartalmi jegyeit illetően. A vállalati gyakorlatban az újdonság jelleget legtöbbször nem a piac, hanem a vállalat, jobb esetben az iparág szempontjából ítélik meg. Az ilyen felfogás pedig meglehetősen félrevezető lehet, hiszen a termék piaci újdonságfokától függ az, hogy milyen marketingeszközök alkalmazására van szükség, valamint az is, hogy az újtermék milyen gazdasági előnyök forrásává válhat. A piac szempontjából újnak minősülő termék – szemben a csak a vállalat számára újnak számítóval – ugyanis hosszabb-rövidebb ideig monopolhelyzetet teremt az azt először bevezető cég számára.

Bevezetés a marketingbe

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 759 3

Három dolgot emelek ki, ha a Bevezetés a marketingbe erényeit kell megragadnom. Elsőként azt, hogy szakít a klasszikus marketingkönyvek sémáival, és számos újszerű megközelítést mutat be. Másodszor a szerzők önmérsékletét az egyes témák kifejtésében. Harmadszor a szöveg könnyed stílusát. Ezektől lesz ez a könyv kifejezetten olvasóbarát. Azért ajánlom elolvasásra, mert azon ritka művek egyike, ami kedvet csinál egy olyan szakterülethez, amelynek művelése könnyűnek tűnik, a sikert azonban szűkösen mérik.

Dr. Veres Zoltán

sorozatszerkesztő

Pannon Egyetem, Veszprém

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-torocsik-hetesi-bevezetes-a-marketingbe//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave