Rekettye Gábor, Törőcsik Mária, Hetesi Erzsébet

Bevezetés a marketingbe


A TERMÉKÉLETCIKLUS

Amennyiben az előző részben tárgyalt termékfejlesztés sikeres, akkor a termék készen áll arra, hogy a vállalat a piacra vigye. A piacra vitellel kezdetét veszi a termék piaci élete. A marketing-szakirodalom a termékek piaci életét a termékéletciklus-modellel szokta ábrázolni. Már előre hangsúlyoznunk kell, hogy a termékéletciklus alakulása majdnem minden termék esetében más és más, és attól is függ, hogy a modellt a termékek mely csoportjaira alkalmazzuk. Nyilvánvalóan más lesz egy-egy márka, egy-egy termékcsalád vagy egy-egy termékkategória életgörbéje. Minél nagyobb agglomerátumokra használjuk az életgörbe fogalmát, annál hosszabb életciklusokkal találkozhatunk.

Bevezetés a marketingbe

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 759 3

Három dolgot emelek ki, ha a Bevezetés a marketingbe erényeit kell megragadnom. Elsőként azt, hogy szakít a klasszikus marketingkönyvek sémáival, és számos újszerű megközelítést mutat be. Másodszor a szerzők önmérsékletét az egyes témák kifejtésében. Harmadszor a szöveg könnyed stílusát. Ezektől lesz ez a könyv kifejezetten olvasóbarát. Azért ajánlom elolvasásra, mert azon ritka művek egyike, ami kedvet csinál egy olyan szakterülethez, amelynek művelése könnyűnek tűnik, a sikert azonban szűkösen mérik.

Dr. Veres Zoltán

sorozatszerkesztő

Pannon Egyetem, Veszprém

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-torocsik-hetesi-bevezetes-a-marketingbe//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave