Rekettye Gábor, Törőcsik Mária, Hetesi Erzsébet

Bevezetés a marketingbe


A márka jogi oltalma

Egy-egy márkanév, logó vagy szlogen komoly értéket jelenthet, így a vállalatnak érdekében áll megvédeni ezt az értéket, vagyis kizárólagosságot biztosítani a használatára vonatkozóan. Ha bárki ráírhatná az általa gyártott üdítőre a Coca-Cola márkanevet, vagy rárakhatná cipőjére a jellegzetes pipát, akkor ezzel az adott márkák értéke csökkenne, míg a „bitorló” jogosulatlan előnyre tenne szert. A legtöbb ország jogrendszere védelmet biztosít a márka elemeinek, hogy valóban csak a jogos birtokos használhassa azokat, illetve ún. „licencia” formájában átadhassa, vagy eladhassa másnak azok használati jogát. A márka ilyen védelmét több jogi eszköz is biztosítja:

Bevezetés a marketingbe

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 759 3

Három dolgot emelek ki, ha a Bevezetés a marketingbe erényeit kell megragadnom. Elsőként azt, hogy szakít a klasszikus marketingkönyvek sémáival, és számos újszerű megközelítést mutat be. Másodszor a szerzők önmérsékletét az egyes témák kifejtésében. Harmadszor a szöveg könnyed stílusát. Ezektől lesz ez a könyv kifejezetten olvasóbarát. Azért ajánlom elolvasásra, mert azon ritka művek egyike, ami kedvet csinál egy olyan szakterülethez, amelynek művelése könnyűnek tűnik, a sikert azonban szűkösen mérik.

Dr. Veres Zoltán

sorozatszerkesztő

Pannon Egyetem, Veszprém

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-torocsik-hetesi-bevezetes-a-marketingbe//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave