Rekettye Gábor, Törőcsik Mária, Hetesi Erzsébet

Bevezetés a marketingbe


Az árak színvonala

Mind a globális, mind a piaconként differenciált árpolitikát folytató vállalatnak fontos árpolitikai döntése az egyes piacokra való belépéskor az árszint. A döntést a vállalat és termékeinek ismertsége, minőségi színvonala határozhatja meg. Magas árszintet csak azok az exportőrök választhatnak, amelyeknél a vállalat imázsa és a termékek minőségi színvonala megfelel a legmagasabb kategóriába tartozó versenytársakénak.5 Közepes árszinttel azokra a piacokra lehet és érdemes betörni, ahol magas a középosztály aránya, és így ez az árpozicionálás ígéri a legnagyobb forgalmat. Az alacsony árszintet általában nagy mennyiség jellemzi, amellyel éles verseny párosul. Ez azért van, mert a fejlődő országok többsége itt próbál a piacokra belépni. Ez a törekvés ugyanakkor feljebb lépésre (upgrading) kényszeríti a többi versenytársat. Ha az upgrading nem sikerül, akkor ez a közepesen fejlett termelő számára a legtöbb esetben a piacról való kivonulás kényszerét is jelenti. A döntéshez a piaci versenystruktúrát és annak az árstruktúrára való hatását kell tanulmányozni.

Bevezetés a marketingbe

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 759 3

Három dolgot emelek ki, ha a Bevezetés a marketingbe erényeit kell megragadnom. Elsőként azt, hogy szakít a klasszikus marketingkönyvek sémáival, és számos újszerű megközelítést mutat be. Másodszor a szerzők önmérsékletét az egyes témák kifejtésében. Harmadszor a szöveg könnyed stílusát. Ezektől lesz ez a könyv kifejezetten olvasóbarát. Azért ajánlom elolvasásra, mert azon ritka művek egyike, ami kedvet csinál egy olyan szakterülethez, amelynek művelése könnyűnek tűnik, a sikert azonban szűkösen mérik.

Dr. Veres Zoltán

sorozatszerkesztő

Pannon Egyetem, Veszprém

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-torocsik-hetesi-bevezetes-a-marketingbe//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave