Rekettye Gábor, Törőcsik Mária, Hetesi Erzsébet

Bevezetés a marketingbe


A versenytársak céljainak megismerése

A szervezetnek nagyon különböző céljai lehetnek: pl. profitmaximalizálás, piacrészesedés növelése, technológiai vezető szerep, vezető termékminőség elérése, túlélés stb. A versenytársak céljaira azok cselekvéseiből következtethetünk. Ha azt látjuk, hogy versenytársunk évről évre újabb és újabb modern technológiákat vásárol, akkor feltételezhetjük, hogy technológiai vezető szerepre törekszik. Amennyiben változatlan beszerzési árak mellett árat emel, úgy valószínűleg maximalizálni akarja profitját, ha pedig új országokban, földrészeken jelenik meg, akkor a piaci részesedését próbálja növelni.

Bevezetés a marketingbe

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 759 3

Három dolgot emelek ki, ha a Bevezetés a marketingbe erényeit kell megragadnom. Elsőként azt, hogy szakít a klasszikus marketingkönyvek sémáival, és számos újszerű megközelítést mutat be. Másodszor a szerzők önmérsékletét az egyes témák kifejtésében. Harmadszor a szöveg könnyed stílusát. Ezektől lesz ez a könyv kifejezetten olvasóbarát. Azért ajánlom elolvasásra, mert azon ritka művek egyike, ami kedvet csinál egy olyan szakterülethez, amelynek művelése könnyűnek tűnik, a sikert azonban szűkösen mérik.

Dr. Veres Zoltán

sorozatszerkesztő

Pannon Egyetem, Veszprém

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-torocsik-hetesi-bevezetes-a-marketingbe//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave