Boros Gábor (szerk.)

Filozófia


Irodalom

ALSTON W. 1991: Perceiving God. Ithaca and London: Cornell University Press.
BOYER P. 1994: The Naturalness of Religious Ideas. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press.
BRÜNTRUP G. – TACELLI R. T. (szerk.) 1999: The Rationality of Theism. Dordrecht-Boston-London: Kluwer.
CORIANDO P.-L. 1998: Der letzte Gott als Anfang: zur ab-gründigen Zeit-Räumlichkeit des Übergangs in Heideggers „Beiträge zur Philosophie (Vom Ereignis)”. München: Fink.
DERRIDA J. 1987: Psyché. Inventions de l’autre. Paris: Galilée.
DERRIDA J. 1993: Sauf le nom. Paris: Galilée.
DERRIDA J., Vattimo G. 1996: La religion. Paris: Seuil.
DUPRÉ W. 1985: Einführung in die Religionsphilosophie. Stuttgart–Berlin–Köln–Mainz: Kohlhammer.
ELIADE M. 1980: What is Religion? Edinburgh–New York: T and T. Clark, Seabury Press.
FINDLAY J. N. 1967: The Transcendence of the Cave. London–New York: George Allen and Unwin.
FISCHER K. R. (szerk.) 1999: Österreichische Philosophie von Brentano bis Wittgenstein. Wien: WUV Universitätsverlag.
FORD D. F. 1997: The Modern Theologians. An Introduction to Christian Theology in the Twentieth Century. Oxford: Blackwell.
FRANK M. 1977: Einleitung: Schelling, Friedrich Wilhelm Joseph. Philosophie der Offenbarung (1841/42). Herausgegeben von Manfred Frank, Frankfurt am Main: Suhrkamp.
GEYSER J. 1923: Augustin und die phänomenologische Religionsphilosophie der Gegenwart. Münster: Albert-Magnus-Akademie.
HABERMAS J., RATZINGER J. 2005: Dialektik der Säkularisierung. Über Vernunft und Religion. Bonn: Bundeszentrale für politische Bildung.
HENRY M. 1996: C’est Moi la Vérité. Pour une philosophie du christianisme. Paris: Seuil.
HESSEN J. 1948: Religionsphilosophie 1–2. kötet, München–Basel: Reinhardt.
HESSEN J. 1960: Augustins Metaphysik der Erkenntnis. Leiden: E. J. Brill.
HÖSLE V. 1998: Hegels System. Der Idealismus der Subjektivität und das Problem der Intersubjektivität. Hamburg: Meiner.
JANICAUD D. 1991: Le tournant théologique de la phénoménologie française. Combas: Éditions de l’Éclat.
JASPERS K. 1962: Der philosophische Glaube angesichts der Offenbarung. München/Zürich: Piper.
MACKIE J. L. 1982: The Miracle of Theism. Oxford: Oxford University Press.
MACKINTOSH R. 1990 (1903): Hegel and Hegelianism. Bristol: Thoemmes.
MARCEL G. 2001 (1950): The Mystery of Being. 2 vols, Indiana: St. Augustine’s Press.
MARTIN M. 1990: Atheism: A Philosophical Justification. Philadelphia: Temple University Press.
MEZEI BALÁZS 1997: Zárójelbe tett Isten. Budapest: Osiris.
MEZEI BALÁZS 2003: Vallás és hagyomány. Budapest: L’Harmattan.
MEZEI BALÁZS 2004 (2005): Vallásbölcselet I–II., Gödöllő–Máriabesnyő: Attraktor.
MOORE G. E. 1903: Principia ethica. Cambridge: Cambridge University Press.
Phenomenology and the Theological Turn. The French Debate (szerkesztő nélkül) New York: Fordham University Press, 2002.
PLANTINGA A. 1974: The Nature of Necessity. Oxford: Clarendon
PLANTINGA A. 1999: Reformed epistemology. Quinn and Taliaferro.
PLANTINGA A. 1999: Warranted Christian Belief, New York: Oxford University Press.
QUINN PH. L. – TALIAFERRO CH. (szerk.) 1998: A Companion to Philosophy of Religion. London: Blackwell.
RICŒUR P. 1960: Finitude et culpabilité I–II., Paris: Aubier.
SCHAEFFLER R. 1983: Religionsphilosophie. Freiburg–Müchen: Karl Alber.
SCHRÖDTER H. 1979: Analytische Religionsphilosophie. Freiburg–München: Karl Alber.
SPRIGGE T. L. S. 1993: James and Bradley. Chicago and La Salle: Open Court.
SWINBURNE R. 1983: Faith and Reason. Oxford: Oxford University Press.
SWINBURNE R. 1991: The Existence of God. Oxford: Clarendon Press.
SWINBURNE R. 1997: The Evolution of the Soul. Oxford: Clarendon Press.
SWINBURNE R. 1998: Van Isten? Budapest: Kossuth.
SWINBURNE R. 1999: Many Kinds of Rational Theistic Belief. In Brüntrup, Tacelli 1999.
SYKES S. W. (ed.) 1979: Karl Barth. Studies of his Theological Method. Oxford: Oxford University Press
TAYLOR Ch. 1975: Hegel. Cambridge: Cambridge University Press
VAN DER LEEUW G. 1933: Phänomenologie der Religion. Tübingen: Mohr (Siebeck).
VAN DER LEEUW G. 2001: A vallás fenomenológiája. Budapest: Osiris.
WARDENBURG J. 1983: Classical Approaches to the Study of Religion. 1. kötet, Berlin, New York, Amsterdam: Mouton.
WEISCHEDEL W. 1983: Der Gott der Philosophen. Grundlegung einer philosophischen Theologie im Zeitalter des Nihilismus. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.
WELTE B. 1997: Religionsphilosophie. Frankfurt: Knecht.
WUCHTERL K. 1982: Philosophie und Religion. Stuttgart: Haupt.

Filozófia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

Nyomtatott megjelenés éve: 2007

ISBN: 978 963 059 692 3

Az Akadémiai kézikönyvek Filozófia kötete az európai bölcselet történetének átfogó és részletes bemutatása; régóta vágyott, magas színvonalú alapmű érettségizők, középiskolai filozófia- és etikatanárok, egyetemi hallgatók és oktatók számára. A kézikönyv első, terjedelmesebb része az európai filozófia jelentős alakjait, iskoláit és áramlatait tekinti át a kezdetektől a 20. századig, történeti alapú megközelítésben, beleértve az adott korszakok filozófiájára ható külső tényezőket is. A második, rövidebb rész esszéi az egymástól elkülönülő kortárs irányzatok és filozófiák bemutatására összpontosítanak. A kötetet részletes tárgy- és névmutató egészíti ki. A filozófia ott volt az összes egyéb tudomány bölcsőjénél, és az újkor végéig magában foglalta az emberi tudás egységének ígéretét. Jelentősége az utóbbi évtizedekben újra nő, amit a szerteágazó szaktudományok sokaságának határterületein erősödő kompetenciája és aktivitása jelez. A főszerkesztő, Boros Gábor, az ELTE tanszékvezető egyetemi tanára és szerzőtársai ajánlása szerint a mű a filozófiával rendszeresen foglalkozókénál jóval tágabb körnek: a nagy sikerű sorozat, a Kémia, a Világirodalom, a Fizika, a Világtörténet stb. olvasóinak, a tudományok iránt nyitott és érdeklődő széles hazai közönségnek is szól.

Hivatkozás: https://mersz.hu/boros-filozofia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave