Irimiás Anna

Az örökségturizmus menedzsmentje


VII.3. Információs technológia hatása az örökségturizmusra

A közösségi médiának és a felhasználói tartalom létrehozásának köszönhetően az örökségértékek promóciója ma szélesebb közönséget képes elérni, mint valaha. Az online szájpropaganda az információ disszeminációjának egyik legolcsóbb és leghatékonyabb módja (Munar, 2011). Könyvtárak, múzeumok, látogatóközpontok, nemzeti parkok, tájházak saját oldalt tartanak fent a közösségi médiában. A British Museum Facebook-oldalának 1,3 millió, a Hawaii Nemzeti Parknak 97 ezer követője van. Kisebb vonzáskörzetű, helyi érdekeltségű intézmények is alkalmazzák a közösségi médiát: az Ócsai Tájház vagy az Ipolytarnóci Ősmaradványok közel 2000 követő körében népszerűsítik programjaikat. Ám ahhoz, hogy az intézményeknek aktív online közösségük legyen, szükséges a folyamatos kommunikáció, a bejegyzésekre, kommentekre való válasz, egy moderátor, valamint a gazdag és a hozzáértők számára is megújuló tartalom.

Az örökségturizmus menedzsmentje

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 228 5

Mi a közös a középkori harctéri bemutatókban, a rozsdás ipari területekben, Jane Austen regényeit idéző bálokban és a hagyományos sajtkészítésben? A megismerés öröme, a történelem kézzel fogható megtapasztalása, a helyi értékek identitásformáló jelentőségének felfedezése. Az örökségturizmus menedzsmentje című naprakész szakkönyv nemzetközi és hazai kontextusban vizsgálja az innovatív örökségmenedzsment turizmusra, területi fejlődésre és vállalkozásokra gyakorolt hatását. A szerző több mint tízéves, a kulturális és örökségturizmus területén végzett kutatásai során a vezetéstudomány, a geográfia és a kulturális tanulmányok módszereit ötvözte a folyamatok széleskörű vizsgálata érdekében. A könyv célja, hogy egy átfogó, tudományos, ugyanakkor a gyakorlatban is hasznosítható útmutatóként szolgáljon az örökségmendzsment területén dolgozó szakembereknek, egyetemistáknak és a téma iránt érdeklődő olvasóknak.

Irimiás Anna turizmuskutató, számos hazai és nemzetközi egyetem oktatója, fő kutatási területe a kulturális turizmus, örökségmenedzsment és a harcterek turizmusa. 2015-ben jelent meg szintén az Akadémiai Kiadó gondozásában a Filmturizmus című monográfiája.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-az-oroksegturizmus-menedzsmentje//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave