Irimiás Anna

Az örökségturizmus menedzsmentje


II.1. Motivációk az örökségturizmusban

Az emberek évezredek óta utaznak kulturális indíttatásból. A távoli helyek örökségattrakcióinak felkeresése a kultúra, a tudás, a megismerés kibővítését jelenti és jelentette a múltban is (Michalkó, 2012). A XVIII. században, a Grand Tour idején a brit arisztokrácia fiai éveken át készültek az európai kultúrtörténeti állomásokat felölelő útra, amelyre egy tudós, mentor kísérte el őket. Ezek a kiváltságos utazók hónapokat szántak arra, hogy egy-egy örökségattrakciót mélyebben tanulmányozzanak, lefessenek, beszélgessenek róla, azokat a helyszín atmoszféráját minden ízében megtapasztalva raktározzák el emlékezetükben. A mai kor utazói köre jelentősen kiszélesedett, ugyanakkor ez magával vonta, hogy a turista „gyorsfogyasztója” lett a kultúrának. Sok esetben építészeti és kulturális attrakciókkal kapcsolatos ismeretei igencsak felszínesek, a helyszínen rövid idő alatt kénytelen rengeteg információt feldolgozni, ezért az emlékezés folyamatát hívatott segíteni az a több száz kép, amelyet utazásai alatt az örökségattrakciókról készít.

Az örökségturizmus menedzsmentje

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 228 5

Mi a közös a középkori harctéri bemutatókban, a rozsdás ipari területekben, Jane Austen regényeit idéző bálokban és a hagyományos sajtkészítésben? A megismerés öröme, a történelem kézzel fogható megtapasztalása, a helyi értékek identitásformáló jelentőségének felfedezése. Az örökségturizmus menedzsmentje című naprakész szakkönyv nemzetközi és hazai kontextusban vizsgálja az innovatív örökségmenedzsment turizmusra, területi fejlődésre és vállalkozásokra gyakorolt hatását. A szerző több mint tízéves, a kulturális és örökségturizmus területén végzett kutatásai során a vezetéstudomány, a geográfia és a kulturális tanulmányok módszereit ötvözte a folyamatok széleskörű vizsgálata érdekében. A könyv célja, hogy egy átfogó, tudományos, ugyanakkor a gyakorlatban is hasznosítható útmutatóként szolgáljon az örökségmendzsment területén dolgozó szakembereknek, egyetemistáknak és a téma iránt érdeklődő olvasóknak.

Irimiás Anna turizmuskutató, számos hazai és nemzetközi egyetem oktatója, fő kutatási területe a kulturális turizmus, örökségmenedzsment és a harcterek turizmusa. 2015-ben jelent meg szintén az Akadémiai Kiadó gondozásában a Filmturizmus című monográfiája.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-az-oroksegturizmus-menedzsmentje//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave