Horváth László, Lencse-Csík Orsolya, Misley Helga, Nagy Krisztina, Verderber Éva

Az AKG mint innovatív tanulási környezet

Kutatási beszámoló az Alternatív Közgazdasági Gimnázium Pedagógiai Programjának beválásvizsgálatáról


Záró szakasz

A kutatás komplex, lezáró egységének célja, hogy az eddigi eredményeket, összegyűjtött információkat, az elméleti háttérben leírtakat, továbbá a kvantitatív és kvalitatív kutatás eredményeit szintetizálja. Tegye mindezt úgy, hogy közben folyamatosan szem előtt tartja az előkutatási fázisban kijelölt fókuszterületeket, folyamatosan reflektáljon a pedagógiai program releváns elemeire, és értékelje annak beválását. A záró egység célja volt továbbá, hogy a lehető legnagyobb koherenciát teremtse meg a kutatás egyes szakaszai, a különálló, mégis összetartozó témák, valamint az elmélet és a gyakorlat között. Ennek támogatására különböző mátrixokban kerültek összefoglalásra az eredmények, melyekben a tématerületek közötti kapcsolódási pontok azonosítására, valamint az elmélet és gyakorlat összefüggéseinek feltárására is sor került. Hogy erősítsük az esettanulmány eredményeinek érvényességét és megbízhatóságát, végig alkalmaztuk a különböző triangulációkat, vagyis az egyes tématerületeket több kutató vizsgálta, egymást kontrollálva, adott kérdéskörről több forrásból szereztünk információkat, több tudományterület hátterét is felhasználtuk stb. Ez a módszer segítette az egyes részek közötti koherencia növelését is. Végül az eredmények kutatói szintézisén túlmutatóan külső, objektív szakértői véleményezésre adtuk át a dokumentumot kutatásunk szakmai tanácsadó testületének, és konstruktív visszajelzéseiket, javaslataikat beleépítettük a végleges dokumentumba.

Az AKG mint innovatív tanulási környezet

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 922 1

Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) megalapításától kezdve reflektív módon, szakmai önvizsgálatra és korrekcióra épülve szervezi életét. Ennek szerves részét képezi a tízévenkénti átvilágítás, melynek eredményeit az intézmény mindenki számára elérhető módon közzéteszi (AKG, 2012). Az „AKG mint innovatív tanulási környezet” című kiadvány az AKG Alapítvány által megrendelt és az önigazgató nevelőtestület által elfogadott szervezeti átvilágítás legújabb, 2016-os eredményeit foglalja össze. Teszi mindezt annak érdekében, hogy azt az iskola saját fejlődése, fejlesztése céljából felhasználhassa, másrészt azért, hogy az iskolát a külvilág számára objektív, szakmailag megalapozott módon reprezentálja.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-lencse-csik-misley-nagy-verderber-az-akg-mint-innovativ-tanulasi-kornyezet//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave