Doró Katalin, Habók Anita, Magyar Andrea

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése


Kulturális háttér

Érdekes módon a legtöbb kulturális összehasonlító tanulmány ázsiai diákokra vonatkozik, párhuzamot vonva európai, amerikai vagy más ázsiai országból származó tanulókkal. Erősen elterjedt az a nézet, hogy az ázsiai diákok passzívak, hiányzik belőlük az önszabályozás, az autonómia és a kreativitás, a tanártól várják a tanulásuk irányítását, valamint sokat memorizálnak. Mindezek nem segítik elő a változatos stratégiahasználatot (Griffiths, Oxford, Kawai, Y., Kawai, C., Park, Ma, Meng & Yang, 2014). Griffiths és mtsai (2014), több korábbi kutatást is áttekintve, felhívták azonban a figyelmet arra, hogy óvatosan kell bánni az általánosításokkal, sok ázsiai diákra nem érvényesek ezek a sztereotípiák, és az egyes országok között is eltérések vannak a hagyományok, társadalmi elvárások és a tanár-diák szerepváltozások tekintetében.

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 923 8

Hivatkozás: https://mersz.hu/doro-habok-magyar-nyelvtanulasi-strategiak-tanitasa-es-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave