Doró Katalin, Habók Anita, Magyar Andrea

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése


Tanulási helyzet, kontextus

A legújabb stratégiaértelmezésekben és -kutatásokban egyre nagyobb szerepet kap a kontextus. A kontextuson érthetjük a nyelvtanulási helyzetet és módszereket, a tanulandó nyelv és anyanyelv viszonyát, illetve egy adott feladat megoldását is. Alturay (2014) török távoktatásban részt vevő felnőttek angol tanulási szokásait mérte fel a SILL-kérdőív és interjúk segítségével. Megállapította, hogy összességében alacsony stratégiahasználatot jeleztek a résztvevők, a leggyakrabban a „néha” kategóriát választották. A legutolsó helyen az affektív stratégiák végeztek, amit a szerző azzal magyaráz, hogy az önálló tanulás közben kevésbé van kivel megbeszélni az érzelmeket és szorongást. Ugyanakkor a metakognitív és kompenzáló stratégiák után a társas stratégiák a harmadik helyen végeztek. Érdemes azonban az egyes csoportok állításait is megfigyelni, hiszen a csoportátlagot sokszor olyan állítások rontották le, amely helyzetek a távoktatásból és felnőttoktatásból adódóan, érthető módon, ritkán fordulnak elő (pl. angol nyelvű beszélgetést kezdeményezek, eljátszom az angol szavakat, más diákokkal együtt gyakorolok).

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 923 8

Hivatkozás: https://mersz.hu/doro-habok-magyar-nyelvtanulasi-strategiak-tanitasa-es-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave