Doró Katalin, Habók Anita, Magyar Andrea

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése


A nyelvtanulási stratégiák és a motiváció közötti összefüggések

A motiváció területéről az instrumentális motiváció, az olvasás iránti érdeklődés, az igyekezet és kitartás került a modellbe az osztályzat, attitűd és nyelvtanulási stratégiák mellett (5-6. évfolyam: Chi-square=174,433; df=31; p=0,000; CFI=0,972; TLI=0,929; NFI=0,966, RMSEA=0,072; 7-8. évfolyam: Chi-square=216,226; df=31; p=0,000; CFI=0,964; TLI=0,908; NFI=0,958, RMSEA=0,083; 9-10. évfolyam: Chi-square=67,589; df=30; p=0,000; CFI=0,982; TLI=0,954; NFI=0,969, RMSEA=0,055). Az osztályzat az attitűdön keresztül ebben az esetben is hat a nyelvtanulási stratégiákra, továbbá az osztályzat közvetlen hatása is megfigyelhető az igyekezetre és kitartásra. Az igyekezet és kitartás szignifikáns szerepe szitén kimutatható a nyelvtanulási stratégiákra, mivel minden nyelvtanulási stratégiát közvetlenül meghatároz. Az olvasás iránt érdeklődést csak az osztályzat határozza meg a mintánk eredményei alapján. Az instrumentális motiváció hatása a memóriastratégiára nézve azonban csak 7-10. évfolyamig meghatározó (8. ábra).

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 923 8

Hivatkozás: https://mersz.hu/doro-habok-magyar-nyelvtanulasi-strategiak-tanitasa-es-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave