Doró Katalin, Habók Anita, Magyar Andrea

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése


Az értékelés módszerei

A CALLA-modellben az értékelés fázisa a tanulók önértékelését jelenti, amikor is a tanulók értékelik, hogy milyen mértékben segítette őket a tanult stratégia használata a feladatok megoldása közben. A folyamat, amely során végiggondolják a feladatmegoldás menetét a használt stratégiára vonatkoztatva, nagyban segíti metakognitív tudatosságuk fejlődését. Az önértékelés többféle tevékenység keretében megvalósulhat, amely lehet (1) összegző beszélgetés a gyakorlást követően, (2) checklista, melyen a tanuló bejelöli, hogy a feladatmegoldás mely fázisaiban alkalmazta a stratégiát, illetve (3) zárt vagy nyílt végű kérdéseket tartalmazó kérdőív, amelyen a tanuló kifejtheti véleményét az adott stratégia hasznosságát illetően.

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 923 8

Hivatkozás: https://mersz.hu/doro-habok-magyar-nyelvtanulasi-strategiak-tanitasa-es-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave