Doró Katalin, Habók Anita, Magyar Andrea

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése


A beszédkészség fejlesztését segítő stratégiák

Az idegen nyelvi beszédkészség fejlesztésének a célja a tanulók kommunikatív hatékonyságának a fokozása. Ez különböző, célzott tevékenységeken keresztül érhető el, úgymint a nyelvi input, a strukturált output és a kommunikatív output. Nyelvi input lehet a tanár beszéde, olvasott vagy hallott szövegek, melyek mintául szolgálnak a saját nyelvi megformáláshoz. A nyelvi input lehet tartalom- vagy formaorientált. A tartalomorientált input a tartalomra fókuszál, a formaorientált a nyelvhasználat módjára, melybe beletartoznak az olyan nyelvi megformálási sajátosságok, mint a helyes szókincs, illetve nyelvtani struktúrák használata, a kiejtés, valamint a nyelvi helyzet szociokulturális sajátosságaihoz való alkalmazkodás képessége. A strukturált output a helyes formára helyezi a hangsúlyt. A tanulóknak lehetősége van választani, de bizonyos korlátokon belül, a megadott struktúra használatával. A valódi kommunikáció a kommunikatív output esetén valósul meg, és kommunikációs szakadékot feltételez a résztvevők között. A sikeres kommunikáció megvalósulása érdekében a szakadékot kell megszüntetni az előzőleg tanult szavak, kifejezések és nyelvtani struktúrák alkalmazásával. A kommunikatív output sikerkritériuma, hogy az üzenet átmegy-e, a nyelvhelyesség nem feltétel.

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 923 8

Hivatkozás: https://mersz.hu/doro-habok-magyar-nyelvtanulasi-strategiak-tanitasa-es-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave