Tölgyessy Zsuzsanna

A drámapedagógia elmélete és gyakorlata


Értékelés a drámaórán

„A művészeti tevékenység szakmai szabályainak betartása nem lehet ellentmondásban azzal, hogy az órákon való részvétel a tanulók számára örömet és szellemi izgalmat jelentsen.”134 – olvasható a NAT-ban. A művészeti oktatásban rejlő ellentmondásra Kiss Virág is felhívja a figyelmet: „A művészet játékkal való egylényegűsége és felszabadító jellege kissé ellentmond a kötelező jellegnek. Nehéz kötelezni felszabadultságra és játékra olyanokat, akik nem akarják.”135

A drámapedagógia elmélete és gyakorlata

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 265 0

Hallom: elfelejtem. Látom: emlékezem. Cselekszem: megértem – ez a régi kínai közmondás összefoglalja a drámapedagógia lényegét a játékalapú, tevékenységen keresztül megvalósuló tanulást, a problémamegoldó és a tapasztalaton keresztül létrejövő feltárást.

A kézirat előbb elméleti síkon igyekszik körbejárni a drámapedagógiát (központban a tanítási és alkalmazott drámával), majd alkalmazhatóságát az oktatás keretei között vizsgálja. A drámapedagógia multifunkcionalitására (módszer, tantárgy, művészeti intervenció, társadalomkritikai fórum) csak utal, a határterületekre – mint a színházi nevelés és a gyermek- és diákszínjátszás (ami nem azonos a professzionális gyermekszínházzal) – csak utalások szintjén merészkedik megfelelő ismeret és tapasztalat híján.

Hivatkozás: https://mersz.hu/tolgyessy-a-dramapedagogia-elmelete-es-gyakorlata//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave