Tölgyessy Zsuzsanna

A drámapedagógia elmélete és gyakorlata


A dramatikus tevékenységformák osztályozása

Gabnai Katalin a dramatikus eszközöket a fejlesztendő készség alapján csoportosítja. Megkülönböztet érzékszervi finomítást szolgáló vagy megőrzést és újrateremtést szolgáló fantáziajátékot, ritmusjátékot, ügyességi és utánzó játékot. Léteznek emellett erőgyűjtést, figyelem-összpontosítás fejlesztését szolgáló légzéses, koncentrációs, kapcsolatteremtő és bizalomjátékok. Külön csoportba helyezi a rögtönzésen alapuló játékokat, a közös dramatizálást, az improvizációval történő drámaépítést.81

A drámapedagógia elmélete és gyakorlata

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 265 0

Hallom: elfelejtem. Látom: emlékezem. Cselekszem: megértem – ez a régi kínai közmondás összefoglalja a drámapedagógia lényegét a játékalapú, tevékenységen keresztül megvalósuló tanulást, a problémamegoldó és a tapasztalaton keresztül létrejövő feltárást.

A kézirat előbb elméleti síkon igyekszik körbejárni a drámapedagógiát (központban a tanítási és alkalmazott drámával), majd alkalmazhatóságát az oktatás keretei között vizsgálja. A drámapedagógia multifunkcionalitására (módszer, tantárgy, művészeti intervenció, társadalomkritikai fórum) csak utal, a határterületekre – mint a színházi nevelés és a gyermek- és diákszínjátszás (ami nem azonos a professzionális gyermekszínházzal) – csak utalások szintjén merészkedik megfelelő ismeret és tapasztalat híján.

Hivatkozás: https://mersz.hu/tolgyessy-a-dramapedagogia-elmelete-es-gyakorlata//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave