Tölgyessy Zsuzsanna

Jegyzetlapok a gyermek- és ifjúsági irodalom tanulmányozásához


Harisnyás Pippi

Komáromi Gabriella véleménye szerint Pippi világának elfogadásához szükséges a mesék befogadásához is szükséges kettős tudat, azaz hogy ne reális gyereknek tartsuk őt, hanem a képzelet világából való mesefigurának. Egy olvasáspszichológiai vizsgálat szerint a gyerekek sem vele azonosulnak, hanem inkább a két barátjával, a szomszédban lakó Tomival és Annikával.119

Jegyzetlapok a gyermek- és ifjúsági irodalom tanulmányozásához

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 266 7

Ez a jegyzet óvodapedagógus és tanító szakos hallgatóknak készült, és mindazoknak, akik pedagógusként, szülőként vagy irodalomkedvelőként érdeklődnek a gyermek- és ifjúsági irodalom iránt.

Célja a témához kapcsolódó alapfogalmak közérthető tisztázása, a gyermekirodalom néhány területének feltérképezése.

Valamennyi témánál igyekszik elkerülni a dogmatikus fogalomhasználatot és állásfoglalást. E jegyzet csak bizonyos határpóznákat kíván kijelölni, amelyek segíthetik a gyermek- és ifjúsági irodalom területének önálló, folyamatosan bővülő olvasmányélményekkel történő bejárását – a teljesség igényéről lemond, nem kíván sem a múlt, sem a jelen lexikonja lenni.

Hivatkozás: https://mersz.hu/tolgyessy-jegyzetlapok-a-gyermek-es-ifjusagi-irodalom-tanulmanyozasahoz//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave