Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


Órigenész

Kelemen kiegyensúlyozott gondolatvilágához képest Órigenésznél (184–254) aszketikus gondolkodásmódot, szenvedélyes elkötelezettséget és szisztematikus gondolkodói habitust tapasztalunk. Felmenői között vértanúk is voltak. Maga úgy vélte, hogy a mártíromság kivételes lehetőség a keresztények számára, hogy megmutassák Krisztus iránti szeretetüket. Órigenész testi ereje és egészsége végül a római hatóságok kínzásai miatt roppant meg, de előtte éveken át tanítói tevékenységet folytatott Alexandriában. Nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az egyház a helyes hit megalapozásához előkészítő (propedeutikus) ismeretként rendszeres kifejtésben kezdte használni az ókori iskolák grammatikai, irodalmi és retorikai tananyagát.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave