Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


A kora középkor (7–11. század)

Ebben a fejezetben a kora középkor társadalmi és kulturális sajátosságaival foglalkozunk. Bemutatjuk az ókor és a középkor közötti korforduló jellegzetességeit, illetve a latin keresztény kultúrközösség kialakulását az „átmeneti századokban” (6–8. század). Ezután rátérünk a Karoling kor – 8–9. század –, majd a kibontakozó hűbéri társadalom (9–11. század) jellemzésére. A történeti tényezők megrajzolása során külön figyelmet fordítunk az iskolai művelődés, valamint a szélesebb társadalmi és kulturális háttér közötti kapcsolatok megrajzolására.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave