Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


Az iskolai művelődés változatai (6–8. század)

A továbbiakban az „átmeneti századok” iskolai műveltségének regionális változatait vesszük sorra. Bemutatjuk a bizánci, az itáliai, a Meroving frank, az ír és az angolszász iskolai művelődést, amelyek különböző utakon vezettek a kései antikvitás világából a Karoling reneszánsz felé. E fejlődési utak megrajzolása lehetőséget teremt arra, hogy a frank modellhez viszonyítva értékeljük az európai iskolai művelődés változatai között megmutatkozó különbségeket. Az „átmeneti századokban” a regionális-helyi sajátosságok még erőteljesnek bizonyultak, és csak a Karoling reneszánsszal bontakozott ki a nyugat-európai iskolai kultúra egysége.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave