Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


Karoling reneszánsz: eredmények és korlátok

A történészek becslése szerint Nagy Károly és Jámbor Lajos birodalmában több száz nagyobb kolostor működött. A reformok következtében számos kolostorban létesültek másolóműhelyek, amelyek újszerű módon segítették elő a „hit” és a „kultúra” diffúzióját. Feltételezések szerint egy scriptoriumban mintegy tizenöt írnok dolgozott, akiknek napi másolóteljesítménye a korábbiakhoz képest már jelentős mennyiséget eredményezett. Ez vélhetően elérte azt a „kritikus tömeget”, hogy a nyugati kereszténység regionális változatai helyére fokozatosan szélesebb horizontú kultúra lépett.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave