Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


Az egyetem szervezete és működése

Az egyetemek létrejötte sajátos szervezeti keretek kialakulásával járt. Ezek között találhatók helyi jellegzetességek is, de alapvető vonásaik hasonló módon épültek fel. Az egyetemek a tudományszakok és a hallgatók származása szerint szerveződtek. A tudományszakok szerint karok jöttek létre, amelyek élén a dékánok álltak. A hallgatók származása szerint az egyetem natiókra oszlott, amelyeket a procuratorok felügyeltek. Az egész egyetem élén a rektor állt, akinek jogkörébe tartozott a jogszolgáltatás és a hallgatói névjegyzékbe való bejegyzés. Az egyetem, illetve az egyházi és állami hatóságok közötti közvetítés a kancellár feladata volt. Az egyetem középkorban létrejött alapvető szervezeti keretei a jelenlegi felsőoktatási intézményekre is rányomják bélyegüket.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave