Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


Az iskola mint intézmény

A görög világban a mai értelemben vett iskoláztatás kialakulását és terjedését egyértelműen az írásbeliség tömegessé válásához köthetjük. Még a Kr. e. 4. században is, amikorra ezt a korszakot helyeztük, fontos alapelv, hogy az írni-olvasni tanulók nagy része iskolarendszeren kívül szerezte ezt a képességét – később pedig az intézményesült iskola funkciója is döntően a betűvetés tanítása.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave