Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


Hanyatlás vagy kontinuitás? Egység vagy megoszlások?

A 20. századi történetírás a Nyugatrómai Birodalom bukása utáni századokat egyre kevésbé tekintette a katasztrófa és a hanyatlás századainak. Ehhez képest inkább a folyamatosságot (kontinuitás) hangsúlyozták, amelynek egyik legfontosabb tényezője éppen a katolikus egyház volt, amely átmentette a római jogot és az antik műveltséget. Ennek jegyében beszélhetünk az egyházi művelődési centrumok fennmaradásáról a népvándorlás viharai közepette. Ugyanez a kontinuitás mutatkozik meg az antik iskola tovább élésében a Nyugatrómai Birodalom bukása utáni századokban.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave