Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


A kései antikvitás (4–6. század)

Ebben a fejezetben bemutatjuk a kései antikvitás történelmi jellegzetességeit. A társadalmi és a kulturális sajátosságok felvázolásán túl megrajzoljuk az ókeresztény patrisztika (egyházatyák kora) és a földközi-tengeri kereszténység képét. Nyomon követjük, hogyan hatott az iskolára a késő ókori társadalmi feltételek fokozatos átalakulása a 4–6. században. A késő antik iskola alatt a klasszikus ókori világból átörökölt iskolai intézményeket értjük. Ezek fokozatos lehanyatlása és a keresztény iskola kezdetei együttesen jellemezték a késő ókor századait.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave