Gloviczki Zoltán

Bevezetés a pedagógiába


Nemzeti szintű tartalmi-szakmai szabályozás

A szabályozók közül sajátos elemként kell kiemelnünk a tartalmi szabályozás kérdését. Mint a jelen összeállítás több pontján is megemlítjük: az 1990-es rendszerváltozás és az azt követő évek egyik legfontosabb hazai oktatáspolitikai kérdése a központi tartalmi szabályozás szükségessége és milyensége volt. A korábban utoljára 1978–1979-ben megfogalmazott központi tantervek gyakorlatilag tanmenetszintű szabályozása, melyhez kötelezően alkalmazandó egységes tankönyvek születtek, a rendszerváltozáskor teljes tagadásba ütközött. Mégis már 1989-ben megszületett egy egységes Nemzeti alaptanterv (NAT) gondolata, melynek szükségességét az 1993-as közoktatási törvény mondta ki. Az alaptanterv első változata 1995-ben látott napvilágot, s az akkori szerkezetet és célokat tiszteletben tartva újul meg periodikusan a jelenlegi, 2012-ben életbe lépett negyedik változatig. Fontos tudni, hogy a NAT nem politikai csatározások nyomán újul meg folyamatosan, hanem a mindenkori oktatási törvények rendelik el a periodikus felülvizsgálatát és korszerűsítését.

Bevezetés a pedagógiába

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 249 0

A jegyzet, célját tekintve, bevezető a pedagógusképzéshez és a pedagógusi pályához. A pedagógusképzés minden szegmensében létező bevezető kurzus konkrét tananyaga, mely arra tesz kísérletet, hogy a frissen érkező hallgatókat eligazítsa a pedagógia mibenlétében és világában, elindítsa őket a további ismeretszerzés és tájékozódás útjain, valamint felvázolja, mely tudományos, fejlesztési területek bukkannak majd fel, s miért, a felsőfokú képzésük során, illetve miféle életpályára készíti fel őket e kölcsönös erőfeszítés.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-bevezetes-a-pedagogiaba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave