Gloviczki Zoltán

Bevezetés a pedagógiába


Belső elvárások

A külső (társadalmi és szakmai) elvárások mellett a pedagógus munkáját természetesen az önmagával szembeni személyes elvárásai is meghatározzák. Önmagával szembeni elvárás – mint láttuk, önálló döntés alapján – általában a külső elvárásoknak való megfelelés igénye, a pályaválasztás és az igényes munkavégzés melletti folyamatos döntés. Folyamatos ez az elvárás, hiszen a színvonalas munka személyes feltétele az igényesség és a motiváltság folyamatos, naponta, óránként történő megújítása. Szubjektív elvárás továbbá az, hogy a felsorolt, a szó tág értelmében vett hatékonyságot meghatározó tényezők közül az adott személy egyéni képességei, szándékai, értékrendje alapján melyiket milyen mértékben tartja fejleszthetőnek, illetve fejleszti azt, valamint hogy milyen arányban birtokolja, alkalmazza és képviseli azokat, illetve milyen további elvárásokat, akár egy szituációban, személyes kapcsolatban értelmezhető konkrét elvárásokat fogalmaz meg magával szemben. A külső elvárásoknak ez a fajta interiorizációja és továbbfejlesztése kívülről végképp nem várható el és nem ellenőrizhető, ám mind a hatékonyságot, mind a pedagógus személyes jóllétét és külső hitelességét meghatározó jelenség.

Bevezetés a pedagógiába

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 249 0

A jegyzet, célját tekintve, bevezető a pedagógusképzéshez és a pedagógusi pályához. A pedagógusképzés minden szegmensében létező bevezető kurzus konkrét tananyaga, mely arra tesz kísérletet, hogy a frissen érkező hallgatókat eligazítsa a pedagógia mibenlétében és világában, elindítsa őket a további ismeretszerzés és tájékozódás útjain, valamint felvázolja, mely tudományos, fejlesztési területek bukkannak majd fel, s miért, a felsőfokú képzésük során, illetve miféle életpályára készíti fel őket e kölcsönös erőfeszítés.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-bevezetes-a-pedagogiaba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave