Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


Fogyasztói közösségek

Az új, interaktív kommunikációs technológiáknak köszönhetően a fogyasztói közösségek egyre inkább mobilizálódnak és meghatározóbb szerepre tesznek szert a piacon (Prahalad és Ramaswamy, 2000). A virtuális tér lehetővé teszi az egyének számára akár globális méretű közösségek kialakítását egy-egy tevékenység, termék vagy érdek körül. Ezek a közösségek az információk csomópontjaivá válhatnak a potenciális és a meglévő vevők számára. A fogyasztói közösségek jelentőségét már a vállalati marketingesek is tudatosították, ezért ezek befolyásolására vagy kiépítésére próbálnak hatást gyakorolni. Ezzel párhuzamosan e közösségeknek immár márkaépítő szerepet is tulajdonítanak (Schau et al., 2009).

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave