Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


Esettanulmány: Láthatatlan Kiállítás, Budapest

A Láthatatlan Kiállítás két részből áll. Az első, látható rész egy 15–30 perces ismeretterjesztő tárlat, ahol a látogatók többek között megismerkedhetnek a Braille-írással, és különféle segédeszközöket is kipróbálhatnak. Megismerkedhetnek látássérültek számára átalakított játékokkal, mint például a dominó, a kártya vagy a sakk. Ezt követően a bő egyórás „láthatatlan” részen egy látássérült segíti végig a látogatókat. Itt különböző helyiségek (konyha, fürdőszoba, nappali) és életszerű helyszínek (forgalmas utca, erdő, bár) vannak kialakítva, ezzel is közelebb hozva a látogatókhoz a látássérültek mindennapi életét. Az út során hasznos, gyakorlati információkat is megtudhatnak (például hogyan kell átsegíteni valakit a zebrán), emellett a vezetők saját élettapasztalataikról, a pozitív és negatív élményeikről egyaránt beszélnek.

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave