Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


A közös értékteremtés turizmusbeli adaptációja

Binkhorst és Dekker, a közösélményteremtés-koncepció turizmusbeli adaptációjának szorgalmazói, 2009-ben megjelent cikkükben hangsúlyozzák, hogy a közös élményteremtés mind a turisták, mind a desztinációs szereplők számára értéknövekedéshez vezet. A kreativitás kutatói (Florida, 2002; Richards és Wilson, 2006) az önmegvalósítás és a személyes fejlődés iránti törekvést a fogyasztás egyre inkább meghatározóbbá váló hajtóerejének vélik. A kreativitás, innováció és bevonódás megfelelő teret enged a közös élményteremtés koncepciójának: „Az élménygazdaságban alkalmazott közös élményteremtés növelni fogja az emberek számára hozzáférhető értékmennyiséget” (Binkhorst és Dekker, 2009: 312).

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave