Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


A hely hangulata és az egyedi élményígéret szerepe a desztinációs termékben

Ha a desztinációra nemcsak mint turisztikai termékre, hanem mint élményre is tekintünk, a desztináció rendszerszempontú elemzése során a turisztikai attrakciók, megközelíthetőség, programok és tevékenységek, szálláslehetőségek, kiegészítő szolgáltatások elemein túl az ún. puha tényezők figyelembevétele is szükséges. Ilyen a hely hangulata, illetve a desztináció egyedi élményígérete. A két élménytényező figyelembevétele azért is indokolt, mert a nagyvárosok többsége kiváló vagy jó elérhetőséggel, sokszínű tevékenységekkel és látnivalókkal, többféle szálláslehetőséggel, kényelmi és kiegészítő szolgáltatással rendelkezik, azonban a hely hangulata és az egyedi élményígéret terén ugyanakkor már nagyobb különbségek mutatkozhatnak (lásd 8.1. ábra).

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave