Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


Az internet és a kommunikációs technológiák jelentősége

Az egyik legfontosabb tényező vitathatatlanul az internet elterjedése és a technológia gyors ütemű fejlődése. A kommunikációs technológiák terén zajló forradalom lehetővé teszi az ötletek és az információ vállalatoktól való áramlását és decentralizálását (Fisher és Smith, 2011). A tartalmat és a márkát többé már nem a vállalatok írják, hanem a fogyasztók és közösségeik. A fogyasztók „íróvá” váltak, az új technológiák pedig kétirányúsították a vállalat és a fogyasztók közötti kommunikációt, és ezáltal nagyobb interaktivitást biztosítanak (Fisher és Smith, 2011). Ennek a folyamatnak köszönhetően a fogyasztók egyre nagyobb kontrollhoz jutnak az ajánlatok megalkotásában is (Lusch et al., 2006). A fogyasztói tartalom már szinte ugyanakkora befolyásoló erővel bír, mint a fizetett reklám.

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave