Hámori Eszter

Kötődéselmélet régen és ma

Koncepciók, kutatás, módszerek és klinikai vonatkozások Bowlbytól napjainkig


Az Idegen helyzet szakaszai

A szeparációs helyzetek lerövidíthetőek, ha a gyermek nagyon elkeseredik vagy kiborul. A helyzet strukturáltságához és standard körülményeinek biztosításához hozzátartozik, hogy az anya és az idegen is előre megbeszélt instrukció alapján viselkedik. Az idegennek kedvesnek és tartózkodónak kell lennie az anyával és a gyermekkel is. Amikor játékot kezdeményez a gyermekkel, úgy kell bekapcsolódnia a gyermek tevékenységébe, hogy azt a gyermek ne érezze beavatkozásnak. Az idegen nem avatkozhat be a gyermek és az anya interakciójába, az újratalálkozáskor feltűnés nélkül kell a háttérben maradnia, hogy ne zavarja meg kettejük viselkedését. Az anya csak a szabadjátékhelyzetre és a visszatérésére vonatkozóan kap instrukciót. Amíg a gyermek játszik, lehetőség szerint ne kezdeményezzen vele kommunikációt! Amikor a szeparációt követően visszatér a szobába, álljon meg kicsit az ajtóban, üdvözölje a gyermeket, azaz várja meg, hogy a gyermek hogyan reagál a visszatérésére! Arra vonatkozóan nem kap irányítást, hogy hogyan nyugtassa meg gyermekét a szeparációt követően, hiszen az eljárás hangsúlyosan azt elemzi, hogy hogyan viselkedik „természetes módon” a pár a megnyugtatás helyzetében.

Kötődéselmélet régen és ma

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 253 7

Hivatkozás: https://mersz.hu/hamori-kotodeselmelet-regen-es-ma//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave