Környei Ágnes

Emberi jogok a nemzetközi kapcsolatokban


A panaszeljárás

Alapvetően kétféle panaszeljárás létezik, az egyéni és az állami. Az egyéni panasz benyújtásához általában szükséges, hogy a magánszemély áldozata legyen a jogsértésnek, de van, ahol harmadik személy vagy személyek csoportja is felléphet. Az NGO-knak így kiemelten fontos szerepe van a kiforratlan jogvédelmi rendszerekben, hiszen az egyéni panaszok zömét az áldozat nevében ők nyújtják be. Az egyéni panasz általános elfogadásában kétségkívül szerepet játszott, hogy a politikai érdekek hatása itt kisebb, mint az állami panasznál. A panaszosok körének kiszélesítése, az áldozaton kívül harmadik személy jogosultságának elismerése a panasz benyújtására a diktatúrák okozta félelemre vezethető vissza.

Emberi jogok a nemzetközi kapcsolatokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 260 5

A jegyzet kizárólag a nemzetközi emberi jogokkal, azaz az egyének és csoportok nemzetközileg elismert jogaival, e normák előmozdítását segítő mechanizmusokkal foglalkozik. Tárgyalja az emberi jogok fejlődést abból a szempontból, hogy az miként fogalmazódott meg, tartalmában hogyan bővült, illetve földrajzilag hogyan terjedt el.

A XX. századig nem voltak nemzetközi normák arra, hogyan kell az államoknak bánniuk saját állampolgáraikkal, azt az államok kizárólagos belső joghatósági körébe tartozónak tekintették. Nem volt nemzetközi jogi alap, hogy más államok közbenjárjanak vagy beavatkozzanak más állam állampolgárai érdekében. A Nemzetközi Emberi Jogi Törvény megszületése óta viszont részletes egyetemes jogalkotás folyik.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kornyei-emberi-jogok-a-nemzetkozi-kapcsolatokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave