Radetzky András

Médiaetika és médiajog


A média, a közönség és az egyéniség kölcsönhatása

Felvetődik a kérdés, vajon elvárható-e a függetlenségre való törekvés attól a médiumtól, aminek célja a piaci (vagyis üzleti) siker? Nem egyedülálló jelenség ugyanakkor, hogy egy-egy értékrendszer kialakulásában az érdekek a legfontosabbak. Zsolt Péter a vallásos értékek kialakulásának történetét említi, ami szintén nem minden esetben felemelő, de a kialakult erkölcs normaként hatva már tulajdonképpen leválik előtörténetéről, azaz, ha valami erkölcsi pózban egyszer normatívakért szerepelt, akkor azután lesznek, akik azt komolyan is fogják venni (Zsolt, 2005: 150.).

Médiaetika és médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 263 6

A Médiaetika és médiajog c. egyetemi jegyzet a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karán több mint tíz évvel ezelőtt tanrendbe iktatott azonos nevű előadásának anyagát öleli fel. Az egyetem Kommunikáció- és Médiatudományi Intézete társadalomtudományi részdiszciplínaként tekint a kommunikációra. Ennek megfelelően ez a jegyzet sem a jogtudománytól elsősorban elvárt vagy megszokott megközelítésben és alapossággal tárgyalja a fenti ismeretanyagot, hanem sokkal inkább egy, az emberi kommunikációt, ennek részeként pedig a médiát, a társadalmat egységesen, ugyanakkor széles összefüggésben szemlélő hagyomány mentén. Mind a médiajognak, mind a médiaetikának ma már meglehetősen bő szakirodalma van idehaza is. Ez a könyv nem próbálkozik meg egyik terület teljes feltérképezésével sem, szerzője önkényesen válogat – hasonlatosan ahhoz, ahogy az újságíró napi munkája során próbálja leegyszerűsíteni a bonyolult társadalmi valóságot. A munka elsősorban azokra a területekre fókuszál, amelyek a leendő újságírók, nyilvános kommunikációt hivatásszerűen művelni vágyók számára elengedhetetlenül fontos.

Hivatkozás: https://mersz.hu/radetzky-mediaetika-es-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave