Berta Judit, Csabai Krisztina

Szocializáció gyermek- és serdülőkorban


A rejtett tanterv fogalma

A rejtett tanterv (hidden curriculum) kifejezés arra vonatkozik, hogy a tananyagon kívül mi az, amit még megtanulnak a gyerekek az iskolában: olyan köznapi tudást, hogy mi különbözteti meg a gazdag és szegény embereket, mi számít értékesnek és értéktelennek, milyen érzés egy csoport tagja lenni vagy átélni a kudarcokat. Ezek a benyomások egy kumulatív folyamat eredményeként hozzák létre azt az élményanyagot, amelyre akár egész életükön keresztül emlékeznek az egyének, vagy viselkedésükkel nem tudatosan igazodnak hozzá. Ennek a megfigyelésekből kialakuló tudásnak az elraktározását az iskola vezetősége vagy a pedagógusok még ha akarnák, se tudnák megakadályozni, ugyanis ezek mélyen a hétköznapi történésekbe ágyazódva, legtöbbször tudatosítás nélkül rögzülnek (Szabó, 1988).

Szocializáció gyermek- és serdülőkorban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 235 3

Hivatkozás: https://mersz.hu/berta-csabai-szocializacio-gyermek-es-serdulokorban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave