Beneda Károly Tamás

Repülőgép-hajtóművek elmélete 2.


Reakciós turbina

Reakciós turbinafokozatról akkor beszélünk, ha a forgólapátozáson is van hőesés, a gyakorlatban a közel 10%-nál nagyobb reakciófokú fokozat tekinthető reakciósnak. A forgólapátozáson létrejövő hőesés általában kisebb, mint az állólapátozásé, így gyakorlatilag kijelenthető, hogy a forgólapátozásban a hőesés hatására létrejövő expanzió végig szubszonikus marad, következésképpen a lapátcsatorna konfúzoros alakú. Egy tipikus reakciós fokozatot szemléltet a 2.6. ábra [3].

Repülőgép-hajtóművek elmélete 2.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 286 5

Ez a jegyzet a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar BSc-tantervében a Légi járművek szakirány Repülőgép-hajtóművek elmélete II. című tantárgyához nyújt segédanyagot. Ez a tárgy a mintatanterv 5. félévében található meg a specializációt választó hallgatók számára, akik a tárgy első félévét már sikeresen abszolválták, és abban alapvető tudást szereztek a repülőgép-hajtóműveket illetően. A tárgyak tematikáját tekintve itt a gázturbinás sugárhajtóművek további részegységeinek alaposabb ismertetése következik, valamint megismerkedhetnek a kisgépes repülésben előszeretettel alkalmazott dugattyús motorok működésének alapelveivel is. Mindezeken túl a szabályozás különféle aspektusait mutatja be a jegyzet.

Hivatkozás: https://mersz.hu/beneda-repulogep-hajtomuvek-elmelete-2//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave