Beneda Károly Tamás

Repülőgép-hajtóművek elmélete 2.


Tüzelőanyag-adagolást szabályozó automaták [7]

A röpsúly karakterisztikájának következtében, ha lineáris viselkedést szeretnénk elérni, azt nem tudjuk tetszőlegesen széles üzemmódtartományban megvalósítani. Ezért a fordulatszám szabályozását csak utazó és maximális üzemmódok között végezzük a röpsúlyos rendszerrel, alacsonyabb üzemmódokon (alapgáztól utazó alattiig) más berendezéseket, tüzelőanyagadagolás-szabályozó automatákat alkalmazunk. Ezeken az üzemmódokon nem kritikus a tolóerő állandó értéken való tartása, de a hajtómű vezérlésének biztosítása továbbra is elvárt. Ahhoz, hogy ez milyen módon valósítható meg, először vizsgáljuk meg a hajtómű stabilitását különböző fordulatszámokon.

Repülőgép-hajtóművek elmélete 2.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 286 5

Ez a jegyzet a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar BSc-tantervében a Légi járművek szakirány Repülőgép-hajtóművek elmélete II. című tantárgyához nyújt segédanyagot. Ez a tárgy a mintatanterv 5. félévében található meg a specializációt választó hallgatók számára, akik a tárgy első félévét már sikeresen abszolválták, és abban alapvető tudást szereztek a repülőgép-hajtóműveket illetően. A tárgyak tematikáját tekintve itt a gázturbinás sugárhajtóművek további részegységeinek alaposabb ismertetése következik, valamint megismerkedhetnek a kisgépes repülésben előszeretettel alkalmazott dugattyús motorok működésének alapelveivel is. Mindezeken túl a szabályozás különféle aspektusait mutatja be a jegyzet.

Hivatkozás: https://mersz.hu/beneda-repulogep-hajtomuvek-elmelete-2//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave