Gáspár Péter, Németh Balázs, Bokor József

Járműirányítás


Differenciális fékezésen alapuló ESP rendszer

Differenciális fékezés a négy kerékre kiadott eltérő féknyomásokkal hozható létre. Ha a bal oldali kerékre nagyobb nyomást adunk, mint a jobb oldali kerékre, akkor az óramutató járásával ellentétes perdület jön létre. A differenciális fékezéshez használt modell jellemzően hét szabadságfokú: oldalirányú és hosszirányú járműsebességek, perdület szögsebesség (ψ ˙), valamint négy keréksebesség (ωfl,ωfr,ωrl,ωrr).

Járműirányítás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 328 2

Jelen könyv a járműirányítás módszertani és megvalósítási kérdéseivel foglalkozik. A járműirányítási tematika tárgyalását alapvetően a BME Közlekedés és Járműmérnök képzésében fontos szerepet játszó Járműirányítás BSc két féléves oktatás határozta meg. Ugyanakkor a könyv anyaga a kari oktatás több szintjén kerül tárgyalásra, így más BSc tárgyakban és az MSc és a PhD képzésekben egyaránt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gaspar-nemeth-bokor-jarmuiranyitas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave