Gáspár Péter, Németh Balázs, Bokor József

Járműirányítás


A kormányrendszer tervezése

A keresztirányú stabilitás azáltal érhető el, hogy csökkentjük az oldalirányú kerékterhelést. A tervezés célja, hogy a szabályozó minimalizálja a keresztirányú gyorsulást, amit egy za=ay performanciajellel monitoroz. Az egyik megoldás az egyoldalú fékezés, mely fékerőket generál annak érdekében, hogy stabilizáló legyezési nyomatékot hozzon létre. A másik megoldás során további kormányzási szög keletkezik, annak érdekében, hogy csökkentsük a keresztirányú kerékterhelést. Ez a megoldás azonban a járművezető részéről aktív vezetői beavatkozást feltételez, annak érdekében, hogy a járművet a szándékolt pályán tartsa.

Járműirányítás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 328 2

Jelen könyv a járműirányítás módszertani és megvalósítási kérdéseivel foglalkozik. A járműirányítási tematika tárgyalását alapvetően a BME Közlekedés és Járműmérnök képzésében fontos szerepet játszó Járműirányítás BSc két féléves oktatás határozta meg. Ugyanakkor a könyv anyaga a kari oktatás több szintjén kerül tárgyalásra, így más BSc tárgyakban és az MSc és a PhD képzésekben egyaránt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gaspar-nemeth-bokor-jarmuiranyitas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave