Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Tanulási terek

A digitalizáció nemcsak a tananyagot és a tanórák menetét alakítja át, hanem a tanulási tereket is. Jó, ha erre fel vagyunk készülve. Gondoljuk át, hogy milyen pedagógiai módszereket, milyen eszközöket akarunk alkalmazni, majd képzeljük el, hogy ezekhez milyen lenne az ideális tér. Ezt követi az a kellemetlen folyamat, amikor megpróbáljuk összeilleszteni az ideálist és a reálist. Bár a klasszikus tantermi elrendezés a frontális oktatás igényeihez igazodva jött létre, nem kell új iskolaépület ahhoz, hogy elkezdjük átformálni a meglévő tanulási tereket. Fantasztikus segítség a (padló)szőnyeg, amely új dimenziót nyit meg a diákok számára. Érdemes a könyvtár helyzetét is újragondolni.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave