Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Mit szólnak majd hozzá?

Visszatérve a fejezet elején megfogalmazott dilemmához: mit fognak szólni hozzá a diákok, ha kilépünk a megszokott – és talán elvárt – tanárszerepből? Nem lesz mindenki lelkes. Érdekes módon éppen azok a diákok szokták ilyen helyzetben rosszul érezni magukat, akik jól teljesítenek a hagyományos rendszerben. Ők azok, akik kiismerték a rendszert, és jól tudják, mi kell a sikerhez. Számukra gyakran ijesztő, hogy egyszer csak felelősséggel terheljük meg őket, hogy nem egyértelmű, mi az, amit vissza kell mondaniuk a jó eredményhez.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave