Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Kérdések, megvitatható gondolatok

  • Tervezzük meg az ideális tanulási teret a megfelelő eszközökkel, felszereltséggel.
  • Ezután mérjük fel a jelenlegi tanulási teret ugyanezzel a módszertannal.
  • Végül írjuk le (ha lehet, másokkal, kollégákkal közösen) azokat a lépéseket, amelyek elmozdíthatják az aktuális állapottól az ideális felé.
  • Járjuk körbe az iskolát, készítsünk fényképeket, majd rendezzük ezeket három mappába a Jó, a Rossz és a Csúf elnevezéssel.
  • Ugyanezt a feladatot végezzék el a diákok is, majd hasonlítsuk össze az iskoláról készített képet.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave