Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


A multitasking és a 21. századi tanuló

A digitális bennszülött mítosza mellett a másik meghatározó képzet a multitaskoló fiatal. A multitasking definíciója: párhuzamosan több feladatot végezni egyszerre. A kifejezés eredete az informatikában gyökerezik, és arra utal, hogy egy számítógépen több folyamat is futhat szimultán. Ez ebben a formában csak akkor igaz, ha többmagos processzorról beszélünk, hiszen az egymagos processzor nem képes erre. Bár a felhasználónak úgy tűnhet, hogy több folyamat zajlik egyszerre, valójában mindig egyetlen feladatot végez, csak rendkívül gyorsan képes váltani a folyamatok között. A tanulásban mindez azt jelentené, hogy a tanuló képes több olyan folyamatot futtatni, amelyek információ feldolgozására vagy eltárolására irányulnak. Például képes egy szöveget olvasni, valamint ezzel egy időben egy előadást hallgatni (és megérteni).

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave